Zanim zaczniesz

Ważne informacje:

Aby wtyczka funkcjonowała poprawnie i aby możliwe było tworzenie i nadawanie przesyłek w systemie InPost, a także generowanie etykiet wymagane są:

  • Dla usługi Kurier InPost umowa na usługi kurierskie oraz konto w systemie WebTrucker dla przesyłek kurierskich (ShipX) - https://kurier.inpost.pl/.
  • Dla usługi Paczkomaty konto w Managerze Paczek lub umowa na wyżej wymienione usługi. Jeśli nie masz konta, możesz założyć je tutaj. Wtyczka obsługuje Paczkomaty zarówno w API ShipX, jak i w API XML.
  • Wymagane jest podanie numeru telefonu komórkowego przez kupującego w polu WooCommerce (billing_phone). Domyślnie pole to jest wymagane, więc jeśli nie dokonywałeś/-aś żadnych modyfikacji w formularzu zamówienia, wystarczy, że upewnisz się, że klienci podczas składania zamówienia wprowadzą swój numer telefonu komórkowego.
O token zapytaj opiekuna klienta InPost - zostanie on wówczas przesłany mailem. W przypadku dodatkowego pytania dotyczącego określenia API należy wybrać API ShipX.
 
Możesz także wygenerować token ShipX samodzielnie postępując zgodnie z krokami opisanymi w poniższej instrukcji →

Wymagania techniczne

  • Instalacja WordPressa co najmniej w wersji 5.0
  • Instalacja bezpłatnej wtyczki Flexible Shipping jako integracji bazowej.

Z uwagi na fakt, że wtyczka korzysta bezpośrednio z API InPost upewnij się, że:

  • na serwerze włączona jest opcja allow_url_fopen = On,
  • wtyczka posiada prawa zapisu do katalogu woocommerce-paczkomaty-inpost/api/data.

W 99% przypadków nie musisz się o to martwić, gdyż są to domyślne standardy ustawień oferowane przez większość firm hostingowych. Jeżeli natomiast konfiguracja Twojego serwera ich nie uwzględnia, skontaktuj się ze wsparciem technicznym firmy hostingowej, z której usług korzystasz i poproś o konfigurację serwera w powyższy sposób.